امیر اسماعیلی خبر داد: رونمایی از رادار «پسیو آرایه‌فازی» با قابلیت کشف هواپیماهای پنهان‌کار

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء، از رونمایی رادار «پسیو آرایه‌فازی» با قابلیت کشف هواپیماهای پنهان‌کار خبر داد.

به‌گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از    خبرگزاری فارس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در حاشیه مراسم تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل(ره) در جمع خبرنگاران اظهارداشت: سال گذشته نوید تولید راداری را دادیم که خوب ببیند اما دیده نشود.

وی افزود: این رادار که «پسیو آرایه‌فازی» نام دارد و از نظر تکنیک و تاکتیک منحصربه‌فرد است، به مرحله ظهور و بروز رسیده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء تاکید کرد: این رادار در هفته دفاع مقدس و روز 10 شهریور (روز پدافند هوایی) رونمایی می‌شود و در زمانی که مکان‌یابی آن انجام شود مستقر خواهد شد؛ همچنین تولید آن در دست اقدام است.

امیر اسماعیلی در خصوص توان قرارگاه پدافند هوایی برای شناسایی هواپیماهای پنهان‌کار گفت: با سامانه‌های موجود و تجمیع سامانه‌های شنود الکترونیکی نیز توان شناسایی هواپیماهای پنهان کار را داشته و داریم که نمونه آن شناسایی هواپیمای یو - 2 بوده است.

وی خاطرنشان کرد: راداری که قرار است رونمایی شود به تنهایی قادر است کار شناسایی این هواپیماها را انجام دهد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در پایان در خصوص انتشار خبری مبنی بر وجود باند پروازی پهپاد در جزیره قشم گفت: برای اولین بار است که این خبر را می‌شنوم؛ البته سیستم‌های پدافندی، پهپادی و دفاعی ما در تمام سطح کشور گسترش یافته و پدافند هوایی همیشه آمادگی صد در صد دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا